Belo Pays Up (And How)

Belo Corporation, the owner of The Dallas Morning News and WFAA-Channel 8, doled out some $7.4 million to end a 12-year-old defamation Kentucky. Belo bought WHAS-TV, an ABC affiliate, in 1997--three years after a roller-coaster accident at the Kentucky Kingdom amusement park spawned a series of pieces that painted the place as, well, not so much fun. After the suit worked its way through every court in the state, Belo relented and ponied up for the $3 million judgment plus interest. --Robert Wilonsky

KEEP THE DALLAS OBSERVER FREE... Since we started the Dallas Observer, it has been defined as the free, independent voice of Dallas, and we'd like to keep it that way. With local media under siege, it's more important than ever for us to rally support behind funding our local journalism. You can help by participating in our "I Support" program, allowing us to keep offering readers access to our incisive coverage of local news, food and culture with no paywalls.
Robert Wilonsky
Contact: Robert Wilonsky